Alla inlägg under november 2014

Av Lina Nylund Andersson - 24 november 2014 20:36

Regnet har öst ner hela dagen. Tänk om det ändå vore snö.
Trots det njöt jag när jag gick hem från jobbet i min fodrade jacka och mitt paraply, likt ett parasol. Men det är på något sätt mysigt.
Väl hemma tog jag mig en vals med dammsugaren och gick lös i varenda liten vrå. Känslan av ett nystädat hem är oslagbart. Har med gott samvete lutat mig tillbaka i soffan till Ensam mamma söker, med tända ljus och en filt omkring mig. Och här blir jag kvar tills det är sovdags.

Har så många små favoritdetaljer i mitt hem.

Av Lina Nylund Andersson - 24 november 2014 15:35

Igår åkte lite julpynt upp. Idag smyger jag in lite mer.
Ny vecka idag. Flög upp ur sängen imorse. Kläderna åkte på påvägen ut genom dörren, sen var jag på gymmet kl 08. Otroligt skönt.
Väl hemma igen åkte de flesta mattorna in i tvättmaskinen och jag in i duschen.
Sen lyckades jag göra illa fingret där jag sågade mig, så blodet bokstavligt rann ner i diskhon.

Av Lina Nylund Andersson - 23 november 2014 20:53

 

Det går inte en dag utan att jag tänker på dig när jag höjer blicken mot himlen.

Jag saknar dig Farmor.

 

Av Lina Nylund Andersson - 22 november 2014 19:41

Lördag. Lediga sköna lördag.
Det blev en skön morgon i sängen, följt av en lång promenad för mig och gymmet för den andra.
Äntligen var det sågajulgranslördag i Allsta. Vi tog med oss en såg och traskade upp i skogen. Det låg lite snö på marken. Under var det lös lera och vatten. Vintern känns långt borta. Trots det tog jag på mig mitt varmaste underställ, sockar och skorna med lurv i. För att få lite feeling. Och det fick jag verkligen.
Tack min fina för att du fyller mina dagar med skratt, pussar och en rysande kropp av lycka.

Av Lina Nylund Andersson - 21 november 2014 11:58

Hipp hipp hurra, för min bästa storasysters dag idag!
29 bast alltså. Herregud vad gamla vi börjar bli!
Hoppas du får en awesome dag och helg i Danmark med man, bror och svägerska.

Fredag idag. Ca fyra timmar tills jag gör helg. Förstår inte riktigt vart denna vecka har tagit vägen.

Igår var det dags för lite ompyssling. Var och gjorde om naglarna. Herregud vad nöjd jag blev!

Trevlig Fredag!

Av Lina Nylund Andersson - 20 november 2014 11:02

Rensning av kläder och städning av lägenhet går framåt.
Jag tror detta kommer bli hur bra som helst. Det kittlar i kroppen från att jag kliver upp tills att jag går och lägger mig.
Väck mig aldrig ur denna lyckobubbla. Vill stanna här för evigt.

Tidig vecka på jobbet denna vecka, det vill säga ledig helg. Känns fantastiskt skönt, och behövligt då jag ska fortsätta stöka på i hemmet och leta julgran! Tänkte att en levande gran ska få flytta in hos mig. Aldrig haft det sen jag flyttade hemifrån. Och ingen gran, ingen jul. Vill börja julpynta nu. Men det känns ju lite tidigt.

Av Lina Nylund Andersson - 19 november 2014 10:50

Rensade mina överfulla garderober igår. Nödvändigt då det ska in massa nytt. Dock inte i min size. Känns spännande. Spännande och lite nervöst. Men fantastisk bra.
Fyllde en hel flyttkartong (och mer lär det bli) och for och tömde de i en container. Som skickas till bättre behövande.
Känns liksom fel att slänga fina kläder bara för att jag inte längre vill ha dessa.

Onsdag idag och halva veckan har gått. Det går fort nu. Snart är det jul. Herregud! Och vips är vi inne på ett nytt år. Hinner inte med mig.
Vill ha snö. Snö i massor. Flera meter!
Istället visar termometern +4 grader i slutet på November.
Men den som väntar på något gott..

Av Lina Nylund Andersson - 18 november 2014 10:50

Det har nu gått över två år sedan jag skrev. Två år. Det är en lång tid och det har hänt otroligt mycket under dessa år. Önskar att jag skrivit under den tiden. Men jag får istället minnas allt som hänt genom bilder.

Tänkte börja skriva av mig lite. Finns mycket som vill rinna ur fingrarna ibland och detta är för min egen skull och ingen annans. Kan bli ett inlägg per dag, ett i veckan, månaden eller kanske 10 per dag. Det visar sig.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards